sunnuntai 5. heinäkuuta 2015

Lomavaatteita 2015

Lankalaihis on aiheuttanut sen, ettei ole paljon tullut ompelukoneeseen koskettua alkuvuoden aikana. Lomamatkan lähestyessä heräsin siihen tosiasiaan, että edellisten vuosien hellevaatteet ovat jo niin kulahtaneita, että on hankittava uusia. Henkilökohtainen päätös olla ostamatta uusia vaatteita vuonna 2015 ajoi ompelukoneen ääreen. 

Leikkasin puhkikuluneet kaprit palasiksi ja käytin niitä kaavoina. Olin aivan varma, että minulla on sinapinkeltaista joustavaa housukangasta varastossa, mutta ei sitä tietenkään löytynyt. Onneksi löytyi punertava joustava housukangas.



Paidat on tehty luottokaavallani Ottobre 2/2010 lehdestä. Samanlaisia paitoja minulla on useita.



Kukallinen tunikamalli on myös minulle mieleinen, samanlaisia löytyy kaapista useita. Malli on Burda lehdestä 8/2008. Samalla mallilla voi tehdä sekä paitoja että mekkoja.



Tämä malli on kaavamerkintöjen mukaan pusero/tunika, mutta leikkasin ilmeisesti liian pitkän, koska se on minulle mekko. Eipä haittaa, kesämekkoja tarvitaan aina. Kuvassa ei oikein näy kunnolla, mutta pääntiessä on kaksinkertainen kaarroke, jonka reunassa miehustan puolella on rypytykset. Kaava on Sömnadsmagasin 12/10 lehdestä. 

Kaikki kankaat ovat ilmeisesti Eurokankaan palalaareista. Paidat ja mekko trikoota ja kaprit puuvillasekoitetta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti