torstai 23. toukokuuta 2019

Legato

SukkaFinlandian loputtua julkaistiin vielä yksi ohje, ns. jäähdyttelyyn. Tällä kertaa malli oli Merja Ojanperän suunnittelema Legato.



Tuskailin hieman aloittaa sukkia, kun olin jo aika kyllästynyt pitsisukkamalleihin, joita tämän vuoden SukkaFinlandia kilpailussa oli aika paljon.



Malli oli haastava ja minulla kesti todella kauan neuloa sukat. Onneksi ne eivät olleet kisasukat, koska sijoitus olisi ollut tosi heikko. Tai sitten kilpailussa olisi sisulla puristanut sukat kasaan. 
Joka tapauksessa sukkien neulominen kesti ja kesti. 


Käytin lankana Arwettaa viininpunaisena. Neuloin sukat puikoilla numero 2,5. Yllättävää sukissa oli se, että ne on neulottu 71 silmukalla ja niistä tuli minulle todella sopivat.  Lankaa kului sukkiin 74 grammaa.


Vaikeuksista huolimatta lisään nämä sukat sukkalaatikkooni.

2 kommenttia:

  1. Kauniit on! Minä en ole näitä vielä aloittanutkaan. Olen päättänyt, että joskus nämä neulon, mutta tosiaan kisan jälkeen ei huvittanut yhtään neuloa ohuella langalla saatikka tämmöistä pitsiä. Mallihan on nätti, mutta se vaatii tietynlaisen mielentilan tekemiseen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minullakin meinasi usko loppua kesken neulomisen. Ei kaikkein miellyttävin malli. Tsemppiä, jos joskus neulot.

      Poista