maanantai 17. helmikuuta 2020

Epäonninen sukkafinlandia

Tämän vuoden sukkafinlandia kilpailu on minun osalta ollut tänä vuonna erityisen takkuinen. Sain ensimmäisen parin, Ingridit ja toisen parin, Ihana valo sukat oikein mukavasti valmiiksi. 

Kolmannella etapilla minulle tuli hankaluuksia. Sukasta tuli todella suuri, noin kokoa 45-47. En tiedä mikä meni vikaan tai ilmeisesti puikkokoko ja silmukkamäärä olivat liian suuria. Lisäksi huomasin, että olin tehnyt kantapään palmikon väärään kohtaan.






Sain kolmannen etapin ensimmäisen sukan valmiiksi, mutta päätin etten tee toista. Määräaikakin kului umpeen kilpailusarjan osalta, joten ainut vaihtoehto on osallistua luovaan sarjaan uusilla silmukkamäärillä. 

Neljäs etappi alkoi lupaavasti, tosin hitaasti pienten palmikoiden johdosta. Olin saanut ensimmäisen sukan jalkateräosaan saakka kun vasempaan olkapäähäni tuli limapussin tulehdus. Ensimmäinen viikko kului kipuillessa ja kipulääkkeillä. Kättä ei saa rasittaa ollenkaan. 

Tänään, maanantaina alkaa uusi etappi enkä tule saamaan sukkia valmiiksi määräaikaan mennessä. Käden parantelussa tulee kulumaan ainakin toinen viikko, joten en osaa ennustaa viidennen etapin kohtaloa.

En kirjoittanut tätä kerjätäkseni voivotuksia vaan siksi, että joku lukija saattaa odottaa "raportointia" sukkafinlandian valmiista sukista. Valmiita etappeja ei siis ole kuin kaksi.

4 kommenttia:

  1. Oho, epäonnea kerrakseen! No, parantelehan olkapää kuntoon. Mulla jäi suosiolla Laurat neulomatta, mutta viidettä etappia just alottelin. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kannustuksesta. Saa nähdä miten minun loppukisan käy.

      Poista
  2. Käsi kun reistailee, ei toi sukkahomma tahdo onnistua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin se on, ei neulonta suju yhdellä kädellä. Terveyttä pitää myös vaalia eikä ahnehtia, kun lääkäri pyytää lepäämään.

      Poista